Nyilvánosságra hozta az új Honda Civic és Jazz hivatalos fogyasztási, valamint emissziós adatait a Honda

  • Mindkét új Hondán elvégezték a módosított, pontosabbá tett NEDC-tesztet
  • A 2018-as Civic 1.6 i-DTEC üzemanyag-fogyasztása akár 3,5 l/100 km is lehet, CO2-kibocsátása pedig 93 g/km (NEDC-szabvány szerint)
  • A variálhatóságot illetően továbbra is kategóriaelső a Jazz, új változata 1.5 i-VTEC motorral is megvásárolható
  • Az európai piacon már rendelhető a Civic dízel változata

Nyilvánosságra hozta két legújabb modelljének üzemanyag-fogyasztásra és CO2-kibocsátásra vonatkozó adatait a Honda. A hivatalos, NEDC-szabvány szerint elvégzett mérések szerint a modellfrissítésen átesett, 2018-as Civic 1.6 i-DTEC akár 3,5 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren.

A továbbfejlesztett, 120 LE-s 1.6 i-DTEC dízelmotor teljesítmény és takarékosság finoman hangolt egyensúlyát hozza el a megújult Civic vásárlóinak. A modell hatékonyságát nem csak a dugattyúk súrlódásának csökkentésével fokozták a Honda mérnökei, legalább ennyire fontos, hogy mérsékelték a nitrogénoxid-kibocsátást (NOx) és még könnyebbé, élvezetesebbé tették az autó irányítását.

A megújult NEDC-teszt alapján az új Civic 1.6 i-DTEC CO2-kibocsátása kombinált üzemnél 93 g/km, míg a kombinált üzemanyag-fogyasztás – felszereltségi szinttől függetlenül – 3,5 l/100km.

Az NEDC-teszten a friss megjelenésű, a vásárlók kérésének megfelelően immáron 1,5 literes, 130 LE-s i-VTEC motorral is megvásárolható új Jazz is átesett.

Kimagasló ereje dacára az új benzines, 1,5 literes hajtómű elképesztően gazdaságos, károsanyag-kibocsátása pedig az EURO 6-os normáknak is megfelel. Üzemanyag-fogyasztása 5,4 l/100km, CO2-kibocsátása pedig 124 g/km-től indul az opcionális CVT-váltóval felszerelt kivitelnél. Fontos kiemelnünk, hogy a modellfrissítés a CVT-t is érintette, így még egyenletesebb lett a teljesítményleadás és kifinomultabbá váltak a hajtáslánc reakciói a gyorsítások során.

Emellett modernebbé tették a karosszériát is, melynek egyértelmű jele, hogy az orr-rész már a Honda új arculatához igazodik, azaz a fényszórópár és a hűtőrács megjelenését a „Solid Wing Face” (magyarul térhatású, szárnyat idéző arc) formanyelv határozza meg. A benzines 1.5 i-VTEC erőforrás az új, Dynamic névre keresztelt modellváltozatot hajtja, amelyet a vékonyabb első koptatókról (az alsó légbeömlő alatt), a három diffúzornyílással ellátott hátsó lökhárítóról és a sportos, piros díszítőelemekről ismerhet fel a szemlélő.

Az utastér továbbra is páratlan helykínálatával és variálhatóságával hívja fel magára a figyelmet, csak úgy, mint a csomagtartó, ami már alapesetben is 354 liternyi holmit képes elnyelni, az ülések ledöntésével pedig 897 literre bővíthető.

 

Az új, dízel Civic európai értékesítése januárban kezdődik, az első példányok várhatóan tavasszal érkeznek a hazai márkakereskedésekbe. Az új Honda Jazz már rendelhető, sőt az első vásárlók hamarosan át is vehetik autóikat.